Her kan du dykke ned i Fremtidslaboratoriets opgaver. I alle opgaverne bruges digitale redskaber, som vi har lavet en guide til. Vælg fag og evt. klassetrin nedenfor. God fornøjelse.

Søg i opgaver

Opfind en iMobot

iMobot er et robotmodul, der kan sammensættes på utallige måder og blive til lige præcis den robot, du har brug for. I denne opgave skal eleverne bruge deres fantasi og tegne og fortælle om deres egen robot i billedkunst.

Emne: Billedkunst
Fag: 4.-6. klasse
Tidsforløb: 2 lektioner

Land Art

Land Art er kunst skabt med og i naturen. I denne opgave skal eleverne finde masser af inspirerende og overraskende eksempler på Land Art på nettet. Herefter skal I selv igang med at skabe kunst i naturen og lave en online udstilling af jeres eget Land Art.

Emne: Billedkunst
Fag: 4.-6. klasse
Tidsforløb: 4 lektioner

En giftig Glogster

Rød fluesvamp er uden tvivl verdens smukkeste svamp - og Smølferne bor der! Lad eleverne kreére interaktive plakater med dette smukke motiv og eksperimentere med at kombinere billede, komplementære farver, tekst og lyd i Glogster.

Emne: Billedkunst
Fag: 4.-6. klasse
Tidsforløb: 2 lektioner

Hit med kunsthistorien!

Tate Museum i London har reserveret et hjørne til børn og deres kunsthistorier. Brug kunsten til at få elevernes egne kunsthistorier frem og del dem med resten af verden. I kan oprette jeres egen kunstblog eller dele hos Tate Kids.

Emne: Billedkunst
Fag: 4.-6. klasse
Tidsforløb: 4 lektioner

Me draw on iPad

Brug skolens iPads til at skabe digital kunst. Del klassens værker med familie og venner ved at linke til klassens billedkunst-blog. Tag fint tøj på og hold fernisering både i klassen og på nettet!

Emne: Billedkunst
Fag: 4.-6. klasse
Tidsforløb: 4 lektioner

Mal bare ovenpå!

Asger Jorn gjorde dét! Per Kirkeby gør det! Maler oven på andres malerier og skaber nye, ironiske og humoristiske malerier. Lad dine elever prøve selv med Sumo Paint!

Emne: Billedkunst
Fag: 4.-6. klasse
Tidsforløb: 2 lektioner